Viktiga saker

Att skriva är ett sätt för mig att samtala med mig själv, stanna upp,reflektera över livet och vad som är viktigt.

Multitaskingen dödar hjärnceller och skapar stress. Det gör att man inte är närvarande i de relationer som betyder mest.  Vi lever ett slags låtsasliv när man är ute på olika sociala medier...Jag försöker fokusera på de relationer i livet som betyder något för mig. När livet snurrar med jobb och andra måsten är det viktigt att vara grundad och hitta balansen. Det är svårt ibland.

I går hade jag en sån där orkarinteförjagärsåjävlatröttdag. Ändå så orkade jag? Någonstans har man väl samlat energi och sen gäller det att jobba mentalt när orken och energin tryter. Barnbarn, städ, tvätt,ridning och handling...Som en vanlig dag ser ut egentligen för mig men igår kändes allt som en uppförsbacke.   Jag hittade energipåfyllning mellan sysslorna med att lägga pussel. Väldigt avkopplande och vilsamt.




Vi pusslar tillsammans jag och Noel💕

Söndag och vilodagen?😂 Har sovit hela natten i alla fall. Det var längesen då mina klimakteriebesvär är mycket svåra. Måste äta östrogen för att få livskvalitet. Har ätit det i två år och provade med ett uppehåll för att se om besvären minskat. Vill inte äta hormoner egentligen men måste... Jag hamnade i ett helvete efter uppehållet... Svett, humörsvängningar, extrema vallningar och sömnbrist. 
 Nu börjar livet återvända igen då jag börjat äta östrogen igen... Tar 2-3 veckor innan kroppen svarar. Tacksam för att det finns hjälp att få så nu är snart balansen i kroppen återställd.

I dag blev det först frukost med alla på gården, barn och barnbarn och sedan fix på logen. Första bröllopet för i år på lördag så det är lite att fixa med. En förkylning står och knackar för dörren så kroppen känns tung. Hästarna får vila i dag. 

I dag känns humöret bättre än i går🧡

Det är vackert ute nu. Häggen blommar och det doftar ljuvligt!
Mina girls och jag har kamperat ihop hela dagen. De ger sån glädje och kärlek🧡


Nu ska kroppen få vila resten av dagen.