Solo med Blossa

Vilken underbar helg vi har haft min Blossa och jag. Behövde lite tystnad och att bara få vara lite själv. Jonas hann inte följa med. Vi drog till Öland helt enkelt.😀 Gick långa promenader utmed havet, vi badade, åt gott och bara njöt. Lyssnade på ljudbok och drack rosevin till åsynen av solnedgången. Ja det var verkligen precis så härligt som jag beskriver😍




Bättre plats kan man inte bo på. Hade havsutsikt när jag låg i sängen❤ och frukostvyn gick inte av för hackor. Somnade till bruset av vågorna och ett leende på läpparna. 


Hann med besök i Paradisverkstan också samt ett stop i Saxnäs hos Jossan. Vi packade ner en picknickkorg med diverse godsaker och våra hundar och promenerade ner till campingen. Sen satt vi där och njöt hela söndagskvällen i kvällssolen.  Vi hade så mysigt!



Kom hem med fina keramiksaker😍 som jag ska ha i mitt nya kök i det nya huset. Vi avnjöt en undebar fika i deras lummiga och prunkande trädgård. Livskvalitet❤

Självklart måste man äta öländska kroppkskor på Evas när man besöker Öland. De är världsmästare på kroppkakor och folk vallfärdar hit.
 Kostade även på mig några handblåsta ölglas som vi var tvungna att provdricka ur. Inbillar mig att ölen smakar godare i dessa vackra glas😍


I går blev det en skön kvällstur med stallkompisarna. I dag blir det nog också en lite längre tur framåt eftermiddagen/kvällen om huvudet vill😣, med Helen och Emma. Vi tänkte ta en dag framåt och städa stallet o fixa lite. Nästa år blir det målning där. Hinner inte det i år. 
Planerar för vårt nya projekt nu; huset👌 I kväll ska vi titta på fönster. Vill ha mycket glas i verandan samt dubbeldörrar på verandan 😀.  Kommer att bli fint👍

Nu till midsommar tar vi husbilen och åker till Oskarshamn för att fira midsommar med goda vänner. Vi har knytis, klär midsommarstång, äter jordgubbstårta som sig bör. Blir det bra väder blir det nog en båttur annars blir det promenader utmed havet😀 Älskar ostkusten! Ska bli så mysigt!