Umgåtts med fina vänner

Vilken bra dag det blev. Efter jobbet gick jag, Jossan o Therese på aw och åt o drack lite gott innan bion. Mr Grey var otroligt snygg  i kväll😂.

Det borde man  göra oftare😀...gå på bio alltså😀 Sitter och tittar på människor som passerar utanför och dryftar vardagliga saker som hör livet till. Skrattar åt varandras vardagskomiska saker😂 Härligt och befriande! 

Tack mina fina vänner❤ Är så glad att jag har er i mitt liv! Sann vänskap är en rikedom som behöver vårdas från båda håll.
Hittade intressant läsning om vänskap när jag surfade häromdagen😀 Läs och reflektera.

Vänskap 

Sann vänskap består och det kanske mest smärtsamma som kan hända en är när någon, som man trodde var en sann vän, visar sig vara synnerligen ovänlig och gör något som du aldrig skulle räkna med att en sann vän gör. En verkligt sann vän vet man var man har. Man kan oftast förutse hur en sann vän kommer att agera i olika situationer. Man vet att vänskapen består oberoende av vad som händer. 

Egentligen är sann vänskap full förståelse och därför en andlig kvalitet. Om man kan lära känna sig själv finner man också sanningen.

 Sann vänskap fordrar att man bryr om den andres inre kvaliteter och kan endast uppnås om man är villig att släppa andra inpå sig och även själv vågar gå andra in på livet
 Man måste även tillåta att andra får reda på vem man egentligen är. När du konfronteras med att lära känna någon annan så som han/hon är innerst inne, så konfronteras du med mycket sanning. Du måste därför ha hög konfront på sanning för att kunna få riktiga vänner.

En person som döljer sina känslor och tankar och låtsas vara något annat än det han är, hindrar andra att bli hans sanna vänner. Man känner besvikelse när man upptäcker att någon inte var den vän man trodde, eller visar sig inte kunna stå för sitt ord.

Tacksam för mina sanna vänner❤