Livet på en pinne

Det är så otroligt skönt med ljuset :)  Cyklar varje dag till jobbet och det är så fantastiskt härligt nu när det är ljust och solen visar sig.
I helgen visade sig solen från sin bästa sida som gjorde att vi fick en grym helg.  Bitvis har det blåst kallt och varit mulet men däremellan har solen lyst och då passade vi på att njuta.









Min lilla hjälpreda tycker om att få lite egen tid själv hos farmor <3 Då myser vi.




 Mycket ridning har det blivit hela helgen. Det är livet på en pinne!



Efter en heldag ute så var det riktigt skönt att gå bort och äta god mat och dryck hos goda vänner. Alltså jag skrattade så tårarna sprutade hahahahah


Anders roade oss alla under kvällen med sina galna upptåg :) Undra hur han kommer att bli på våran
100 års fest....hahahahaha


Att vakna upp på söndagsmorgonen och titta ut på hästarna som njuter av vårsolen är fantastiskt. Blir nästan religiös. Nyper mig i armen och konstaterar att jag inte drömmer. Jag lever verkligen min dröm. Söndagen var vigd åt hästarna så klart.
 Bara att se Noel komma gående, snackandes, med farfar efter morgonsysslorna ute i ladugården, gör mig rörd. Där går de två och snackar om viktiga saker :) Underbart för barnbarnen att få växa upp som våra barn har varit priviligierade att få göra.

Sending och Kolfinna tävlade på banvallen i pass, men Kolfinna hade inte en chans. Jäklar vilken fart Sending hade i passen. Nu är hon i riktigt bra form <3
 Fina Kolfinna som nu börjar komma i form, bjöd mig på en underbar ökad tölt och pass.
 Alla i stallet passade på att njuta av vädret och det bjöds på korv för den som ville. Smakar alltid som bäst när man är ute.

 
Hästarna var också sugna på korv

 
 Jonas nya favorit Svingla <3. Hon har verkligen bra framåtbjudning nu. Hon tycker de är skönt att slippa fölis också och har öronen framåt hela tiden.
 


Har även gjort det vanliga oglamorösa jobbet som att mocka efter 14 hästar. Varje dag 365 dagar om året. I ur och skur. Hahahaha
 Jobb och slit, träning och skratt, svett och tårar och alldeles alldeles underbart är mitt liv på gården med alla våra älskade djur. Om några veckor börjar gotlandsfåren att lamma <3 Inte så många den här gången. Bara 20 tackor den här omgången. Det ser vi fram emot. Vill inte leva en dag utan detta.
I dag fylldes stallet på med en ny häst, samt en häst som kom tillbaka efter två månaders träning så nu är det totalt 16 hästar på gården. Så jättekul! Vi är ett gäng nu som är taggade på hästträning och kurs.  Till helgen drar vi till Tölt on ice tillsammans. Det ska blir roligt.