Sm, hundkurs och fölvak

Jag och Jonas drog i väg på sm för islandshästar i Norrköping med husbilen i helgen som varit.  En riktigt trevlig helg med massor av fina hästar och duktiga ryttare. Träffade många människor och stiftade nya trevliga bekantskaper på campingen😜 Så himla roligt! Träffade även Julia som vi träffade på Island😀
Hundarna skötte sig perfekt båda två och lilla Blossa var så duktig!

Så himla perfekt med husbil! 😀😀😀

Vi stannade till söndag och såg alla finaler. Sen hem och packa om för på måndag morgon åkte jag och Blossa på hundkurs för Jenny Wibäck. Jag var med som åskådare ; typ clinic. Så himla lärorikt. Sen på kvällen var vi några stycken som bodde kvar och fortsatte att umgås på kvällen. Drack lite vin och åt lite gott o hade allmänt trevligt! För mig är det nytt att nu plösligt befinna mig i hundvärlden men oj så roligt och så inspirerande!
Jag och Blossa fick agera lite som störning😂 under vissa moment. 

Vädret var väldigt omväxlande. Ibland soligt och varmt till allt däremellam med regn och blåst men alla var på gott humör och det var mycket positiv energi. Så underbart!
Så.mysigt att krypa in i husbilen och tända ljus och dricka kaffe med fina vänner❤




Vi hade inomhushallen tillgänglig så där var jag och Blossa och busade😍 och tränade lite. Hon är så duktig!
Myclket är samma tänk som med hästar i hundträning och det roligaste var att det var flera hästmänniskor med på kursen som nu börjat satsa på hund i stället😂 Ja vem vet. Kanske kommer att träna mer hund framöver för jäklar vad inspirerad jag blivit.
Kolfinna har börjat fylla i så nu börjar det närma sig fölning. Tar inte ut något i förskott men jag vill gärna vara med och övervaka. Hon har lurat mig förr😂

I går kväll ställde jag upp husbilen vid hagen för att kunna ha koll.Så mysigt! Där låg jag och tittade ut på hästarna, lyssnade på ljudbok och hade lugnt och skönt! 


Inget föl i natt men i dag är hon riktigt orolig! Spännande!