Det går bra nu😀😀😀

Mina fina hästar ❤ Eydis reds i dag runt hela  Hasafallssvängen. Hon är pigg och framåt med mjuka fina gångarter😀 Lik mamma Sending. Inte rädd men känslig och lyhörd. Hon kommer att bli en fin ridhäst!

Sending kändes fin i dag. Vi red en skritt runda på 30 min med lite tölt. När vi kom tillbaka från ridturen så fick Sara prova henne lite på banan. Det gillade hon😀. Känns skönt att sätta igång min vackra bruna igen.


Eydis kan gå både före och efter. Hon är modig min fina Eydis!
Sara fick prova Eydis i skogen i dag. Vi försöker rida henne utan att göra någonting mer än att bara följa med henne och få henne att tycka att det är kul. Det gör hon för öronen är framåt. Hon stannar lätt även om hästen framför fortsätter.  Vi mötte ett par andra islandshästar i skogen så det var mycket miljöträning för henne. Rid glädjen börjar återvända. 
Malin och Cathrine red i väg när vi kom tillbaka från våran andra tur. Började precis regna lite smått. Hoppas de inte blev alltför blöta. Har ju varit fantastiska våriga dagar nu och perfekt ridväder för hästarna. De allra flesta har börjat fälla men inte alla😂. Hår överallt när man borstar😀 Fleecejacka såg ut som en angora tröja efter en stunds borstade 😂😂😂

Har haft butiken öppen i dag och det har varit många trevliga människor som tittat in. De stannar till och naturligtvis bjuder jag på lite kaffe. Träffade en gammal kompis från studietiden. Vi ska ses någon dag med de andra tjejerna har vi bestämt. 


Nu är planeringen av renoveringen  för drängstugan i full gång. Förhoppningsvis kan jag och Jonas flyttar in där till nästa sommar. Kommer att bli så mysigt! Blir en inglasad isolerad altan, braskamin och förmodligen en efterlängtad Jaccuzi också😀.
Oskar och hans familj tar över vårat hus. 
Det kommer att bli kalas! Får börja välja tapeter, golv, kök mm. 😀

Sen kommer våran nya vovve i slutet på maj 😍 Hon är en vecka i dag😀

Det här året blir bra!