Duktiga unghästar <3

I kväll var det dax för verkning av 7 hästar i stallet, varav 4 var mina egna. 
Min vackra bruna är så smidig. Nu börjar hon fylla i ordentligt <3 
Älskar Sending <3 Vacker och en underbar ridhäst som har allt!
Sen var det lillemannens tur :) Flera gånger i veckan får han komma in i stallet , lyfta hovar och hanteras. 9 månader och skötte sig perfekt! Han fick beröm för fina  vinklar på ben och hovställning! 
Sen var det dax för mina fina flickor som blir 3 år i sommar.
Kan nu stå uppbundna och verkas utan krångel :) De stod där som om de aldrig gjort annat :) Övning ger färdighet!!! 
Svingla
Eydis

Det är så roligt med egna uppfödningar och att arbeta med hantering på olika sätt :) 
Nästa år är det dax för inridning. Det året de fyller 4, så jag väntar till nästa år och skyndar långsamt! Tycker att det är viktigt att låta de mogna och växa ordentligt så att man inte skadar och anstränger leder och senor ...tycker att många börjar inridningen alldeles för tidigt. De ska hålla i många år!

I kväll har Fredrik varit hemma och vi har tagit farväl då han och hans flickvän ska ut och resa två månader o Asien :) 

Jäkla hosta och förkylning som börjar smyga sig på ... Hinner inte bli sjuk igen..
Får proppa i mig vitaminer och rysk rot :)