Födelsedag!

I dag fyller August 19 år, min stora lilla pojk <3 Grattis älskling! 

Startade med en frukost med alla söner :) Det var länge sen det gick åt så mycket frukost:))) nu när det bara är August som bor hemma. 10 ägg, en halv ost, två liter mjölk, en limpa och en massa skinka :))) Hahaha Sen åkte de iväg till skogen för att hjälpa till med gallringen. 
Inget skönt väder i dag så jag förberedde lite mat inför kvällen och bakade en kaka :)
Kladdkaka med vit chockad och till det blir det hallongrädde! 
Gjorde viltgryta i dag med älg och renskav med kokt potatis och rårörda lingon till kvällen.
Sen åkte stalloverallen på och jag och Vilda tog en ridtur med Komma. Regnet tilltog under ridturen så jag blev dyngsur 
:( Inget skönt väder alls... Ja ja hästarna måste motioneras. Komma kändes lite trött i dag. Tror hon påverkas av pälsfällningen. Trots det gör hon alltid sitt bästa. Hade tänt grillkolen när jag red i väg och det var lagom glöd när vi kom tillbaka. Skogsmullarna var hungriga när de kom hem blöta :) 
Mockade rent i lösdrifterna och halmade.
Tungt att köra skit när det är blött... Men jag tröstar mig med att jag får både motion och muskler. Det var skönt att komma in i värmen efter att ha varit ute många timmar. Vilda var trött o nöjd iaf

 Lite HV mellan fixet. Nu kommer snart flickvännerna så snart kan firandet fortsätta :) 
Trevlig lördag alla!