Upp som en sol och ner som en pannkaka

👍Uppe med tuppen i dag för att göra alla djuren. Jonas behövde sovmorgon i dag <3 Tar 1,5 timme för mig att fodra, vattna och halma till de nyfödda. Tur att det inte var någon lammning på morgonen i dag. Rengjorde också lösdrifterna. Hoppas på lite kyla så att det fryser på lite i hagarna. Usch...jävla regn o lera o skit..
Efter frukost var jag värd att vila en stund, så jag somnade en timme. Dötrött!!! Haft en jobbig arbetsvecka också på det, och uppe hos djuren innan jobbet. Den här perioden är tung! Lite sömn och mycket jobb. Tur att vi hjälpa åt och håller drivet uppe tillsammans jag och Jonas <3 Känner mig slut och dränerad på energi, men jag ska försöka orka med att städa ut julen i dag. Lite älg får det bli till middag i dag, så steken är nu i ugnen. Kan bli lite fundersam över alla som skriver hur mysigt de har det på helgerna med långfrukost, mys i soffan och Melodikrysset... Hmm undra om det är så??? De perfekta helgerna hur ser de ut.. :))) Min perfekta helg innehåller mycket kroppsarbete, så man slipper gå till gymmet, mycket tid med djuren <3 och mannen. Barnen är numera så stora så de är inte så mycket hemma. Skulle få tuppjucket tror jag om jag skulle gå inne o mysa en hel dag :))) Tänk vad olika liv vi människor lever och värdesätter olika saker. Bättre lite skit i hörnen ön ett rent helvet! Ett klokt ordspråk. Älskar alla mina djur och jag värdesätter inte prylar och ett tip top hem att visa upp för alla vänner . Vilket stressigt liv att leva upp till! Nej, jag vet bättre!!!! Tänk vad tid många lägger på att städa... Hua... Bättre att umgås! Livet springer i väg fort!
Ska försöka pallra mig ut så småningom och rida Sending i em. Hon har vilat nu två dagar. I dag blir det träning på galoppfattningar i båda varven.
Går på sparlåga i dag. Soffan ser härlig ut, men den får allt vänta. Tvätthögen, den rena, är snart så stor att den väller ut i groventren :) Tvättstugan är numera garderob :)) Hinner inte vika o stryka. Men va faan det gör väl inget. Trevlig lördag alla! Välkommen att titta i kaoset :)))


En bild från eftermiddagen :) Jag o Cathrine red en sväng i skogen med Litla o Sending. Min vackra bruna var lösgjord och avslappnad :) Nu börjar det likna nåt. Herrarna tog också en liten sväng i skogen efter oss!  

Gonatt!