Halleluja moment

Kvällspasset i går hos lammen innebar inget mys i fredagssoffan utan i en stinkande overall förlösa lamm, fodra, halma och bygga lammboxar. Vid 24 tiden var det lugn o ro, men en tacka som börjat få värkar. På med kaffet i stallet :) Sen satt vi där i bääandet och väntade o väntade med kaffekoppen i handen och ögonen så trötta:))) Tillslut går man som en maskin... Man bara gör...
Vi bestämde oss för att gå in o lägga oss o vila en timme innan vi gick ut. Tur var väl det när klockan ringde någon timme senare. Lammet satt som ett skruvstäd, men med våran hjälp kom den ut. Pust! Halma o fodra o fixa för de nyförlösta. Sen var klockan helt plötsligt 02.30. In o sova några timmar för att gå ut igen 07.00. Inga mer lamm iaf. Fodrade, vattnade o halmade, sen passade jag på att mocka i lösdrifterna med. Frukost kl 10.00 och KAFFE!!! Duschade och tänkte vila en stund. Att krypa ner i sängen med sin möra och trötta kropp var verkligen som att komma till himlen :))) Sov rakt av i två timmar. Nu när jag vaknat till liv ser jag allt som blivit eftersatt inne den här perioden. Huaaaa
Blir ingen ridning i dag.i kväll ska vi fira min svägerska som fyller 50 när jag egentligen bara vill SOVA. 
Ut och jobba några timmar igen innan finblåsan...