Att baktala - tänk kärlek


Nu när jag ligger i sjuksängen har jag tid att skriva och fundera. 😀 

Internet  är fullt av människor som baktalar varandra. Utan att känna varandra, utan att veta vem människan är , eller fungerar, hyser vissa agg och hat och uttrycker sig nedvärderande och kränkande. Blir så ledsen när jag tänker på det. Varför tror de att de har rättigheter att baktala och döma andra??? Sorgligt och okärleksfullt...Dessa människor kanske lider brist av kärlek? Söker uppmärksamhet och bekräftelse, men på fel sätt.

Förmodligen är det mest synd om den människan som baktalar andra, än den som drabbas av det. Så ser jag på det. De skulle behöva hjälp att släppa in glädjen och kärleken i livet. 

Vi kan förmoda att den människa som sätter i system att baktala andra inte mår speciellt bra. För det finns förvisso trevligare saker att ägna sig åt här i livet, trevliga saker som den som spyr galla missar.

Men var aldrig ohövlig tillbaka. Att ge en spydig kommentar som svar på tal är detsamma som att sänka sig till "baktalarens" nivå

Tro det bästa om personen. Istället för att bara anta att den personen avsiktligt beter sig ohövligt eller taktlöst, är det bättre att utgå ifrån att han eller hon inte är medveten om att du tar illa upp av hans/hennes beteende. Eller att personen inte förstår bättre.

Tänk kärleksfullt mot människor i din omgivning som inte mår bra! Det vinner alla på och livet blir mer harmoniskt ❤️ 

Jag önskar alla jag känner en fantastisk dag i kärlek!